Pages

Tuesday, February 1, 2011

Monster yang menakutkan dalam permainan video: Alien, Makhluk Asing dan Mutan...OMG

Monster, alien, makhluk, mutan ... tidak menyimpan mata. Ini adalah beberapa saat yang paling menakutkan dalam permainan video, dan jika anda telah bermain Dead Space 2 akhir-akhir ini, anda tahu apa yang saya maksudkan. Ini mungkin ketika di siang hari ketika anda mula bermain, tapi sekarang sudah menjadi gelap dan semua lampu di rumah anda tidak aktif. Anda perlu bangun untuk pergi ke bilik mandi, tapi kau takut kerana seekor makhluk yang menjijikan seperti cerita NGANKUNG diam-diam menyelinap keluar dari kegelapan dan menarik anda ke dalam mimpi buruk yang menyeramkan.



Setidaknya, itulah senario yang saya bayangkan akan terjadi. Tetapi hal-hal menakutkan yang tidak hanya terdiri dari virus yang diubahsuai bahawa daging mayat mati dihidupkan kembali dan berubah menjadi orang-mesin pembunah yang mengerikan. Ya, mereka adalah Necromorphs yang menakutkan...sungguh menakutkan, tapi ada penbunuh dan penjahat yang berbeza yang ada hanya untuk membuat anda terkencing didalam seluar, dan di sini adalah senarai dari beberapa kegemaran saya.


Pertama muncul dalam Halo: Combat Evolved, air bah cenderung menghantui mimpi buruk gamer-gamer video di seluruh dunia selepas bermain permainan tersebut. Banyak saat-saat yang mendebarkan pada soundtrack dan amaran BEEPBEEPBEEPBEEP yang mengingatkan anda telah lenyap untuk memberi tahu anda bahawa serangan jantung sudah dekat. Jika fakta bahawa monster-monster ini menyeramkan tidap cukup dengan sekali, fakta bahawa sebahagian daripada monster-monster boleh memegang senjata dan ada yang boleh menendang di kacang(kawasan kemaluan lelaki). Plus, "gasbags" raksasa yang meletup, melepaskan puluhan miniflood? Sungguh menyeramkan dan menyusahkan.
Pyramid Head
Silent Hill 2
Adakah anda pernah melihat Pan's Labyrinth? Anda perlu tahu makhluk yang tidak mempunyai mata, dan kepala hampir tidak mempunyai bentuk? Kepala berPiramid(Pyramid Head) perlu memakan manusia untuk sarapan. Dia secara amnya tidak memiliki wajah atau suara, kerana semuanya sudah disimpan dan dikunci di bawah "piramid-hemet"nya. Satu-satunya suara yang didengari adalah esakkan dan dengusan, tapi ianya menyeramkan bukan sumthing yang comel.., yang membuat anda menjadi gila. Ia muncul dalam filem adaptasi sebagai "Red Piramid," dan entah bagaimana boleh "shoehorned" didalam "Nintendo DS title New International Track and Field". Kamu selalu akan menakutkan bagi kami, Pyramid Head. Tidak peduli apa game yang kamu ada didalamnya.
Anda berjalan didalam gelap, berusaha mencari cara untuk melarikan diri. Di suatu tempat, di tengah-tengah rak dan rak anda mendengar seorang wanita moanful menangis. Biasanya, anda mungkin merasa kasihan, tetapi dalam dunia Left 4 Dead anda tahu bahawa anda perlu untuk memalingkan muka ke arah lain secepat mungkin. The Witch adalah watak yang hanya dijangkiti dalam permainan yang tidak akan memberi respon kepada anda. Tapi, jika anda terlalu dekat, dia akan mengamuk dan cuba untuk menghancurkan anda. Dia sangat sukar untuk dikalahkan, dan dalam Left 4 Dead 2 Valve adalah idea yang bagus kerana memberikan kemampuannya untuk berkeliaran di sekitar kawasan(paham apa yang akan terjadi???). Wah, terima kasih guys. Bahagian terburuk tentang The Witch,kn? Dia bukannya playable Infected. Damn.

P/S: Tapi itu hanyalah iceberg yang menyeramkan dalam permainan video yang bersangkut paut. Yang beasties membuatkan seluar anda, bahkan hanya sedikit? Let me know what chills your blood.

0 komen:

Post a Comment